vendredi 6 juin 2008

compilation

انت قلبي لا تخف و اجب هل تحبها؟

و الى الآن لم يزل نابضا فيك حبها؟

لست قلبي انا اذن انما انت قلبها

كيف يا قلب ترتضي طعنة الغدر في خشوع

و تداري جحودها في رداء من الدموع

لست قلبي و انما خنجر انت في الضلوع

اوتدري بما جرى ؟ اوتدري دمي جرى

اخذت يقظتي و لم تعطني هدأة الكرى

جذبتني من الذرى و رمت بي الى الثرى

قدر احمق الخطا سحقت هامتي خطاه



عرفته قد ما عرفته ولا عرفتوش

وشفته قد ما شفته ولا فهمتوش

كان بيقوللي أحبك .. أيوه كان بيقول

وأنا من لهفة قلبي صدقته على طول

كنت أشوف وأسمع وأحس بقلبه هو

كنت عايش مش عشاني عشانه هو

وما كنتش أعرف قبل النهارده

إن العيون دي تعرف تخون بالشكل ده

ولا كنت أصدق قبل النهارده

إن الحنان يقدر يكون بالشكل ده

جبار .. جبار


* * *

يا معلمني الحب ياريتني

ياريتني ما تعلمته معاك ولا شفته

ليه تخدعني ليه خليتني

خليتني أنسى الدنيا وأعيش بحلاوته

ده ما كانش في تنين زينا شافوا اللي شفناه في حبنا

الحلم كنا بنحلمه ونكمله من بعضنا

ليه تصحيني في وسط الجنة بنار ودموع

كنت إرحمني وسيبني شوية أعيش مخدوع

وما كنتش أعرف قبل النهارده

إن العيون دي تعرف تخون بالشكل ده

ولا كنت أصدق قبل النهارده

إن الحنان يقدر يكون بالشكل ده

جبار .. جبار




بامر الحب
افتح للهوى وسلم
بامر الحب افتح قلبك اتكلم
بامر الحب
افتح للهوى وسلم
بلااااااااااش نهرب
بلااااااااااش نتعب
تعالى نحب ونسلم بامر الحب
بامر الحب
اسمع يا حياة قلبي
ندااااااااااااا قلبي
جاوبنى بصلى
قرب
كمان
قرب هنا جنبي
وهات شوقك على شوقى
وهات حبك على حبي
وانا وعيونك الحلوة نعيش قصة غرام حلوة
حرام نسكت على قلوبنا
حرام الشوق يدوبنا
حياتى دنيتى عمرى
بامر الحب مش امرى
بحبك حب محدش قبلنا عرفة ولا صادفة
بحبك حب مش قادر على وصفة وانا شايفة
في نظرة شوق في نتهيدة
في دنيا كلها جديدة
ونجمة مسكتها بايدى
وكانت في الفضااااااااااا بعيدددددة
وشىء في الليل متوهنى
وشىء في عينيك بيندهنى
حرام نسكت على قلوبنا
حرام الشوق يدوبنا
بلااااااااش نتعب
بلااااااااااش نهرب
تعالى نحب ونسلم بامر الحب

Aucun commentaire: